書体見本

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くるんと丸まった形状が可愛らしい。特に特徴的なのは「の」の下に伸びるラインだ。文字の形が毛糸を表現しているかのような柔らかな印象。外壁と文字の色のマッチングが控えめで、独特の味わいがある。

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つぼのについて

ABOUT TSUBONO

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「ホビーつぼの」は、先代が昭和20年代にミシンの販売を始めたところから始まった。この頃は子ども服など、家庭内で服を作る時代であった。ミシンのお店の向かいに裁縫に使う布や毛糸などを売るお店をつくったことが現在の店舗へとつながる。編み物教室の経営もしていた。昭和50年中頃に港近くのショッピングセンター「シーサイド」に移動した際に「坪野毛糸手芸店」から現在の名前に改定した。看板は、昭和57年に看板屋さんづてにデザイナーに頼みデザインしてもらったそうだ。現在は節子さんがお店を受け継ぎ、夫婦で経営している。故障したミシンの修理をすることも。手に入りにくい高品質な手芸の材料もそろえてあり、中にはメーカーの廃業で入手が困難な品物もある。「うちのような手芸店では、他にはないよい品質のものを売っていたり、量り売りもしています。その良さに気づいて選んでくれるのはうれしい。」と節子さんは語る。お客さんの制作の相談にものるそうだ。一人一人のお客さんを大事にすることが、お店を続けていく秘訣なのかもしれない。

“Hobby Tsubono” began when the previous generation started selling sewing machines in the 1950s. These were the days when clothes were made in the home, including children’s clothing. Across the street from the sewing machine shop, they built a shop selling clothes and yarns used for sewing, which led to the present store. They also ran a knitting school. When the shop moved to the mall named “Seaside” near the port in the late-1970s, they revised its name from “Tsubono Yarn & Handicraft Shop” to the current name. The signboard was designed by a designer through a signboard maker in 1982. Currently, Setsuko has taken over the store and runs it with her husband. They also repair broken sewing machines. They also have a lineup of good-quality handicraft materials. Some of which these are hard to find because the makers are no longer in business. “In a small shop like ours, we try to sell products of good quality that you can’t find anywhere else, and we sell them by measure. It’s nice that people notice the quality and choose our products,” she says. She also teaches customers how to make it. Perhaps, the key of the long-lasting success of the shop is to take take good care of every customer.